Intelligens rezsianyag menedzsment

Prémium szolgáltatásunk a konszignációs raktárak kezelésére kifejlesztett Intelligens Rezsianyag Menedzsment (IRM) rendszer. Ez egy zárt rendszer, melyen keresztül lehetőség van az anyagok fogyását rögzíteni, dolgozóhoz és költséghelyhez kötni. Minden anyagmozgást időbélyeggel lát el a rendszer és a megfelelő riportok segítségével pontosan látni lehet, hogy ki, mikor és milyen anyagot vett fel a raktárból, ezáltal a csúcsfogyasztókat egyszerű kiszűrni, ami által jelentős, akár 30-40%-os anyagfelhasználás megtakarítás érhető el.

Mivel a készletszintek folyamatosan naprakészek, ezért minimum szinteket lehet a termékekre beállítani, aminek eredményeként a feltöltés automatikusan vagy fél-automatikusan biztosítható. A rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy a partnereink önállóan, saját jogosultsággal kérhessenek feltöltést azokból a termékekből, amelyek már voltak a konszignációs raktárban. Minden funkció elérése engedélyhez kötött. A dolgozókhoz hozzá lehet rendelni termékfelvételi limiteket, amelyek elérése után újabb terméket csak engedélyezés után vehet fel a raktárból. Munkavédelmi termékek esetén beállíthatók a kihordási idők, amelyet a rendszer felügyel és automatikusan riportban jelzi, hogy mely termékek cseréje esedékes.

A rendszerből lekérhetők riportok, amelyek segítségével ellenőrizni lehet a raktár működését, nyomon lehet követni a feltöltéseket és a kiadásokat, a hátralékot, a termékek forgási sebességét. Az általános riportokon kívül lehetőség van partner-specifikus riportokra is, rendszerből lekérhető vagy akár automatikusan kiküldött változatban is. A rendszer kezeli a nem általunk beszállított anyagokat is, amelyeket a saját termékeinktől elkülönítve kezelünk. A partnereink visszajelzései alapján a szoftvert folyamatosan frissítjük, újabb funkciókkal ruházzuk fel, amelyeket természetesen azok a partnereink is igénybe vehetnek, akiknél már üzemel a rendszer.

Az IRM rendszerünket azoknak a cégeknek ajánljuk, akik:

  • Csökkenteni szeretnék rezsianyag költségeiket
  • Javítani akarják cégük likviditását
  • Szeretnék kontrollálni és megszüntetni a túlzott mértékű rezsianyag felhasználást
  • Ki szeretnék szűrni a csúcsfogyasztókat
  • Áttekinthető riportokban akarják látni a készleteket, a rezsianyag beszerzést és felhasználást, költséghelyre vagy akár dolgozóra vetítve, időt és energiát akarnak megtakarítani beszerzőjüknek, raktárosuknak, kontrollerüknek

HOGYAN MŰKÖDIK?

Szolgáltatásunk alapja az Ön cégéhez kihelyezett konszignációs raktárunk. A konszignáció keretében felhasználásra kerülő rezsianyagok az Ön raktárában, cégünk konszignációs szekrényeiben kerülnek elhelyezésre.

A rezsianyagot felhasználó munkatársa (Igénylő) egy azonosító kártyával tud rezsianyagot vételezni a raktárból. Az IRM szoftver biztosítja a munkatárs azonosítását és a raktáros számára az árukiadás adminisztrációját.

Igény esetén a gyártási területen terminálokat tudunk elhelyezni, amin az igénylő saját maga rögzíti a rezsianyagigényét. A terminál egyszerű, hibatűrő (pl.: áramkimaradás esetén újra betöltődik a szoftver), célirányos kezelőfelülettel rendelkezik. A szoftver 7 db billentyűvel kezelhető (kurzormozgató nyilak, lapozó gombok, ENTER).

A szoftver figyelembe veszi a készleteket és a dolgozói terméklimiteket!

Igénylési folyamat:

  1. A dolgozó elmegy a munkahelyéhez legközelebb eső terminálhoz
  2. Azonosítja magát a kártyájával
  3. Összeállítja az igényt az IRM terminálon
  4. Ellenőrzi, szükség esetén módosítja az igénylista tételeit
  5. Elküldi az igényt a raktárnak
  6. Vár a raktár visszajelzésére, hogy az igénylistán szereplő tételeket a raktáros összeszedte.

Raktáros:

A raktáros az IRM szoftveren keresztül;

  • A munkatárs azonosítását követően rögzíti a rezsianyag felvételi igényt (ha nincsenek a területen elhelyezett terminálok az igénylők számára)
  • Rögzíti a szállító felé a készletfeltöltési igényét
  • Követheti a készletfeltöltési igények státuszát (hátralék, szállítási határidők)
  • Beállíthat minimum készletszinteket, hogy a rendszer a fogyás függvényében a készletfeltöltési igényeket automatikusan létrehozza vezetői engedélyezést követően új termékeket vesz fel a konszignációs raktárba.

A munkát segítő riportok: készletszintek, forgási sebesség, átlagos havi fogyás, leltárív, szállítólevél mátrix

Kiszedési folyamat a raktárban:

  1. A termékkiadási igényeket az IRM egy listán gyűjti. Az igények státuszát színekkel jelzi a program.
  2. A raktáros kiválaszt egy igényt, és kinyomtat egy kiszedő lapot
  3. Összeszedi az árut a raktárból
  4. Az árut a kiszedő lappal együtt az árukiadási területre helyezi
  5. Az igény státuszát kiszedettre változtatja

Árukiadási folyamat a raktárban

  1. A raktáros kiválasztja az IRM lista „kiszedett” igényei közül azt, amelyikért az igénylő jött
  2. Átadja a termékeket az igénylőnek
  3. Az igénylő lehúzza a kártyáját a raktáros kártyaolvasóján, ezzel igazolja a termékek átvételét
  4. Az igény státuszát az IRM teljesítettre állítja

Árurendelési folyamat a raktárban

A termékrendelési igényeket a beállított minimum készletszinteknek megfelelően az IRM egy figyelmeztető listán automatikusan gyűjti.

  1. A raktáros megnyit egy árurendelési bizonylatot
  2. A termékrendelési igények közül jóváhagyja, ezzel a bizonylatra emeli a rendelendő terméket
  3. Szükség esetén módosítja a mennyiséget
  4. Kiegészíti a rendelését további termékekkel, ha szükséges, akár a figyelmeztető listától függetlenül
  5. Menti a bizonylatot és elküldi a rendelést a ZLT-nek

Áru bevételezési folyamat a raktárakban

Az IRM a ZLT-től kiszállított, de az ügyfél által nem bevételezett szállítóleveleket egy listán gyűjti

  • A raktáros a raktárba érkező csomag szállítólevélszámát kiválasztja az IRM listáról
  • Mennyiségi és minőségi ellenőrzés után a szállítólevelet az IRM listán jóváhagyja (mennyiség módosításra lehetőség van)

Vezető / Kontroller

A vezető vagy kontroller az IRM szoftveren keresztül riportokat hívhat le, hogy optimális ráfordítással kontroll alatt tartsa a rezsianyag felhasználást

  • Konszignációs raktári fogyások áttekintése időszakra, személyre, költséghelyre/területre vetítve, a csúcsfelhasználók kiszűrése
  • A riportok segítségével trendanalízisek készíthetők időszakra, személyre, költséghelyre/területre vetítve
  • Termékéletút nyomon követése a termékkartonok segítségével, szállítólevél mátrix használatával a beszállított mennyiségek pontos ellenőrzése,
    hátraléklista a szállítási ütemezésekről 

ELŐNYÖK ÖSSZEFOGLALÁSA

  • A felesleges készletek miatti tőkelekötés csökkentése = likviditás javítása
  • Kontrollált a rezsianyag-felhasználás, elszámoltat-hatóak a munkatársak
  • Beállítható terméklimitek a munkatársaknak
  • Áttekinthető, zárt logisztikai rendszer, ami a riportrendszeren keresztül egyszerűen követhető
    • Elszámoló ív
    • Szállítólevél mátrix
    • Rezsianyag-felhasználás költséghelyekre vagy akár dolgozóra vetítve
  • Terminálok alkalmazásával elkerülhető a raktár előtti sorban állás. 
  • Egyszerű készletfeltöltési folyamat, a beszerzés tehermentesítése
  • A minimum készletszintek beállításával automatizálhatóak a megrendelések, a készletfeltöltési igények

Felmerülő kérdéseivel forduljon bizalommal hozzánk, képviselőink vagy irodai kapcsolattartónk rendelkezésére állnak.